Zápis do MŠ pro školní rok 2022/2023
Zápisy k
předškolnímu vzdělávání proběhnou v souladu s právními předpisy. Uskuteční se v termínu
dle školského zákona, tedy v období od 2. května 2022 do 16. května
2022, a to v úterý 10. 5. 2022
od 14hod do 17hod v prostorách
MŠ.
Podání
žádosti
Podle § 37
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, je možné
žádost o přijetí k předškolnímu vzdělávání učinit písemně nebo ústně do
protokolu anebo v elektronické podobě. Přihlášku je tedy možné doručit
následujícími způsoby:
V případě,
že dítě nebylo očkováno podle očkovacího kalendáře, musí zákonný zástupce
kontaktovat praktického lékaře a vyžádat si od něj potvrzení, že je dítě proti
nákaze imunní nebo se nemůže očkování podrobit pro trvalou kontraindikaci.
Dokumenty, které k zápisu dokládáte:
Povinnost
plnit předškolního vzdělávání mají děti, které dosáhly do 31. 8. pěti let.
Zákonný
zástupce může místo povinného předškolního vzdělávání v MŠ zvolit individuální
vzdělávání. Dítě pak vzdělává doma sám, vzdělávat ho může i jiná osoba,
nebo navštěvuje jiné zařízení, než je mateřská škola. Zákonný zástupce musí
nicméně i tak přihlásit dítě k zápisu k předškolnímu vzdělávání. Žádost o
individuální vzdělávání dítěte předá řediteli školy zároveň s přihláškou k
zápisu nebo nejpozději 3 měsíce před počátkem školního roku.
Kritéria,
podle kterých bude ředitelka školy postupovat při rozhodování na základě §
34zákona č.561/2004 Sb., v platném znění (školský zákon) v Mateřské škole v
případě, kdy počet žádostí o přijetí k předškolnímu vzdělávání v daném školním
roce překročí stanovenou kapacitu maximálního počtu dětí pro Mateřskou školu:
Děti jsou
přijímány do naplnění kapacity v následujícím pořadí:
|
Cílem
předškolního vzdělávání je dle školského zákona podporovat rozvoj osobnosti
dítěte předškolního věku, podílet se na jeho zdravém citovém, rozumovém a
tělesném rozvoji a na osvojení základních pravidel chování, základních
životních hodnot a mezilidských vztahů. Má také vytvářet základní předpoklady
pro pokračování ve vzdělávání, napomáhat vyrovnat nerovnoměrnosti vývoje dětí
před vstupem do základního vzdělávání a poskytovat speciálně pedagogickou péči
dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Je tedy patrné, že smyslem
mateřských škol (dále jen MŠ) je poskytovat dětem vzdělání, které je nedílnou součástí
celého vzdělávacího systému, nikoliv jen hlídání a péči. MŠ sice fakticky
umožňuje rodinám s malými dětmi skloubit rodinný a pracovní život, nejedná se
však o hlavní a zákonem předpokládanou funkci předškolního vzdělávání. Školka
není poskytovatel pečovatelské služby, ale vzdělávací zařízení. Cílem
předškolního vzdělávání je výchova a vzdělávání, proto musí být přijaté dítě
způsobilé plnit požadavky, které jsou stanovené rámcovým (RVP PV) a školním
vzdělávacím programem (ust. § 4, § 5 školského zákona).
INDIVIDUÁLNÍ
VZDĚLÁVÁNÍ DÍTĚTE
Informace
pro zákonné zástupce, kteří zvolí individuální vzdělávání dítěte, jsou součástí
Školního řádu (viz. Dokumenty).